fredag 28 september 2012

-Snacka om Nirvana !

Snacka om att nå högre höjder. Högre kan det nog inte bli

Meditation ska ju ta en till högre höjder och slutligen till det yttersta målet Nirvana i alla fall om man är Buddist eller Hinduist. Vår västerländska variant strävar mer efter avslappning och välbefinnande.
Vilka höjder kan vara högre än världsrymden?
Där nere ser jag er andra.
Drog iväg till Inspire Space Park Shinda. Där rekommenderades jag att välja midnatt och testa olika animationer. Började med spaceflight. Som Stålflickan svävade jag tyngdlös omkring i rymden mellan planeter och asteoroider. Därefter testade jag meditation svävande i rymden.
Testade omväxlande mouselook och normalt med fokus på mig. Musiken ändrades till mer lugnande och avslappnande.
För mig var det en klart häftig upplevelse som jag nog kan leva på hela helgen i första livet.
Rymdskyttel
Wikipedia om andlig Nirvana
Ultimata friheten? Sväva tyngdlös i rymden!
För mig kändes det som en vidunderlig fågelsång!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar