torsdag 2 februari 2012

-Em först ut på Slouisiana!

Em Arabellos först ut på Aakes galleri.
Em Arabello med ett av sina verk i Aakes galleri
Det är visst inte bara Vanadis som ramlar på nyheter. I går kväll vid niotiden loggade jag in en stund kollade på kartan om det var folk någon stans. Bryggen-nej, Fias Altan-nej, kollade ett par ställen till innan jag kollade Yadkin - inget hos Kicki men där var en stor grupp folk. Var kan det vara? Ingen aning kartbilden är bara grå och det har öppnat så mycket klubbar på Yadkin så vi kollar. Tp.ade dit hamnade på taket till ett hus och neranför stod en grupp människor. Jag hoppade ner. Välkommen Sjöfn sa Aake kom in och se det nya galleriet.
Curmansk villa? Norrland? Norge?
Vi gick runt en lång stund och småpratade och studerade konstverken. Jag försöker lista ut var motiven är hämtade. Tycker mig se på västkust, Norge och Norrland men säker blir jag inte. Det är en av de saker jag gillar med konst att man får lov att upptäcka själv.
Även Njorl finns representerad i och utanför galleriet med ett par spännande verk. De får ni upptäcka själva - jag får ju inte ta all spänning ifrån er.
Idag torsdag 2 februari kl 21.00 CET är det vernisage och invigning av galleriet. FanFan är DJ.
SLurlen till Slouisiana eller Yadkin Exhibition som det officiella namnet är; Klicka här för tp
Sjöfn

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar