tisdag 6 december 2011

Vakta din tunga..

Min bästa sida enligt en del?
..andra gör det så gärna!
-Vaktar din tunga alltså!
-Nu är det dags igen. Vanadis har sagt det och Vanadis har sagt så och Vanadis har sagt si.
Vid Freja så trött jag blir. 
Ingen vet bättre än jag hur man gör en rubrik av ett citat men när ett påstått citat tillskrives en och sedan viskas runt runt runt och för varje öra det passerar så förvanskas det till oigenkännlighet.
-Det kan ha varit en vits jag drog. I ett visst sammanhang passade den bra men utryckt ur sitt sammanhang blir det nåt helt annat.
Oftast är det den självutnämnda Alfahonan som känner sin ställning hotad som ligger bakom skitpratet eller nån som bara har tråkigt.
Jag struntar i vem eller vilka det är. Det viktiga är att jag kommer att höras och synas lika mycket om inte mer än förr. Det kan ni vara säkra på. Det är väldigt positivt att det pratas om mig. Tystnad gör mig orolig.

3 kommentarer:

  1. -Bara "the same procedure as every year James",
    de vanliga "surkärringarna" leker Sherlock Holmes och letar fel och brister hos och på mig för att på så vis övervinna sitt eget dåliga självförtroende. Tyvärr gör det de för öppen ridå och förpestar luften för andra i sina försök att förhärliga sig själva.
    -Inget allvarligt som jag fäster nån större vikt vid bara så onödigt att behöva spilla tid på energitjuvar istället för att ha kul i jul :)
    Trots allt ser jag det positiva i det hela genom att 99,9% är "bra folk". :)

    SvaraRadera