fredag 9 december 2011

-Idag hyllar vi Anna fitlusk!

Idag Annadagen 9 december ska lutfisken läggas i blöt och julölet vara färdigbryggt.
Har en syssling som heter Anna. Hon  får naturligtvis tillnamnet fitlusk eller lutfisk om man så vill.
Nu är det så väl ordnat hos oss att ingen tycker om Lutfisk tvärtom så är vi rörande ense om att stanken av Lutfisk är vämjelig.
Julöl däremot tycker vi om. Så den här dagen är inte skämder ändå.
Den här julen ska vi fira här hos mig. -Mor, far, bror, svägerska in spe(?), och så kanske han vars namn ni inte vet.
Min mor har antytt för mig att det nog förväntas att jag lagar lite julmat.
Nu blev det krångligt. Har kollat julrecept.se, Leilas jul, AlltomMats jul. Stora kokboken, Lilla kokboken, Gröna kokboken, Fattiga studenters kokbok. Även om jag inte är nån fantom i köket så är jag läskunnig. Så läskunnig att det går runt i skallen på mig. Satt igår och försökte göra en inköpslista för julen. När jag var som allra mest svettig desperat halvt gråtfärdig - Vad tusan har man på julbordet mer än Sill och skinka...
Då ringer svägerska in spe och erbjuder sig att hjälpa till - hon lovade att komma redan den 21:e så kunde vi gå ut och handla och hjälpas åt med maten. Strax efter ringde min far som är matlagningsintresserad och erbjöd sammalunda.
-Puh Julen är räddad. Åh du bror min -Den tösa håller du hårt i, annars lagar jag julmaten själv nästa år! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar