måndag 5 maj 2014

Kan nog bli till guld

Vid första anblicken skiljer sig inte Alchemy Beta så mycket
från andramen under skalet finns det godis.
Bl.a högupplösta bilder.

Fick ögonen på en ny viewer.
Behovet av nya viewers verkar outsinligt antagligen för att ingen är tillräckligt bra eller tillräckligt anpassningsbar.
Gjorde en snabb första titt på Alchemy Beta viewer och fann resultatet gott.
Viewern finns för Mac, Windows, and Ubuntu 12.04.
Rysartest för de flesta viewers.
Segling med full grafik. Fungerade bra.
Vid första påseendet ser den ut ungefär som en vanlig SL-viewer. När jag flyttat om alla knappar där jag vill ha dem och gjort alla inställningar efter mitt huvud så finns det några till kvar att göra. Ska pilla lite där senare.
Satte viewern på lite hårdtest.
Första testet var att segla vid Tradewind med grafiken uppdragen till max.
Brukar vara ganska omöjligt att manövrera båten. Mid eller high bra dagar brukar funka bättre.
Nu var jag ensam på havet men det gick alldeles utmärkt att segla och ta bilder.
Letade mig till Frisland en sim men otroligt krävande grafik om man laddar för fullt.
Inga problem där heller.
Läser man på hemsidan verkar viewern gjord för Sunshine och bra grafik.
En ny viewer har säkert en fördel genom att slippa dras med gammal kod.
Hittills har jag inte sett några mesh problem.
Vet dock inte om jag har stött på liquid mesh än. 
Ber att få återkomma.
För er som vill prova finns Alchemy org hemsida här med nerladdning och allt annat man behöver veta

1 kommentar:

  1. ville bara korrigera en sak...liquid mesh är hacken som senare med fler och andra bones från LL blev officiella Fitted Mesh. liquid mesh är inte LLs. att sen vissa designers kallar det liquid mesh hör inte hit(eller dit) officiella namnet är Fitted mesh :)

    SvaraRadera