tisdag 13 maj 2014

-Hurra för Conchita!
Underbar käftsmäll för homofoberna!

Polskt mikrofonstativ förutspås bli
"the thing" i Schlagerfestivalen 2015
Det ställdes krav från flera homofoba länder som Vitryssland och Ryssland att Conchita Wurst skulle strykas ur tävlingen. Hennes nummer hotades med att klippas bort i vissa länder.
Självklart hade jag hoppats att Sanna skulle vinna, man är ju svensk.
Men Conchita var inte bara företrädare för en förtryckt minoritet utan sjöng bra också. Till en bra låt.
Därför var det inte utan tillfredsställelse som jag såg tolvorna hagla över Conchita och gladdes med henne när hon vann hela tävlingen.
Har aldrig haft någon förståelse för homofobi. Vem som hoppar i säng med vem och hur rör vanligtvis bara två personer. Så länge de inte hoppar i säng med mig har jag ingen anledning att bry mig.
Ännu mindre förståelse har jag för de som måste slå på och förstöra det de inte gillar.
Varför ödsla energi på det?
Jag avskyr spenat men inte skulle jag komma på idén att förstöra alla spenat jag ser.
Barfota som Sandie Shaw, urringad och upp-pushad på polskt vis.
Magnifik håruppsättning vad mer kan man begära?
Skägg??? -Har sådan usel skäggväxt så det får vara.
-Agnetar till 2015!
Visst blir man sugen på att själv stå där i rampljuset i Eurovisions-schlagerfinalen som vinnare.
Pusha upp och urringa som polskorna är ingen konst nu efter att ha ammat och fått, med mina mått mätt, "jättepattar". Barfota som Sandi Shaw kan jag också fixa.
Det som krånglar till det är sången.
Klinka fram en treackordare på gitarr vid en lägereld utan att bli belagd med munkavle kan jag fixa men det verkar krävas rätt mycket mer så jag får väl stå med mitt gamla hopprep och apa mig framför spegeln även 2015.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar