torsdag 24 januari 2013

-Hej du allvise Munin!

Lyssnar vi tillräckligt på naturen?
Kanske inte prata med djuren men den som är lyhörd kan upptäcka nya
infallsvinklar på gamla problem.  Svarta moln i väster-tag med paraplyet
-Trevligt att se dig allvise Munin!
-Tack detsamma du skönaste av Frejas döttrar.
-Åh det säger du bara...
-Humpf..min klokhet var det visst inte så mycket med...
-Klart det är Munin, men...ja du vet..
-Men Munin vilken viewer är bäst i Second Life?
-Det är jag alldeles för klok att svara på mitt vackra barn. Oden föredrar Viewer 3, Frigg och Freja gillar Dolphin bäst medan Sif och Balder inte vill höra talas om någon annan viewer än Firestorm. Det blir bara bråk om man ens andas om det.
-Ha,ha precis som bland oss andra.
-Just det klokhet är inte bara en fråga om att förmedla kunskap det är att kunna tiga vid rätt tillfälle.
-Så sant, du är klok som en bok du Munin.
-Du har väl sett allt som finns att se i Second Life?
-De bästa med Second Life är att det kommer nytt hela tiden så det finns alltid nytt att berätta för Oden.
-Vad ska du berätta för Oden idag då?
-Så klart jag ska berätta att jag talat med dig, Vanadis, men det ska även Frigg och Freja få veta.
-Så du kunskapar åt både Oden, Frigg och Freja?
-Det är klokast så.....jag glömde berätta en sak för Frigg och Freja en gång....de började genast tala om hur korpstuvning kunde smaka....burr
-Haha, de verkar vara bestämda damer.
-Och väldigt handlingskraftiga...
-Jag ska berätta att Loke den spjuvern fått jobb på Linden Lab.
-Jaha vad gör han där då?
-Han sköter om underhållet på servrarna.
-Å hjälp - då förstår jag att de var så trassligt att logga in i morse!
-Nu måste jag vidare kära Vanadis, det finns så mycket att se i Second Life, Ars og Fridar.
-Far väl och kom hel tillbaka käre Munin!
Mer att läsa; Engelska Wikipedia har mycket om Hugin och Munin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar