fredag 7 december 2012

-Jag har nåt viktigt att säga!

Jag har blivit med barn inte med idioti!
Naturen utvecklas inte med stormsteg ej heller med gränser. Carl von Linné
En perfekt miljö för att diskutera huruvida vi själva begränsar våra liv i onödan
Har hört andra mammor och blivande mammor uppleva det samma som jag upplever under min graviditet. Folk uppfattar en som mindre vetande. Som om dumheten växer i takt med magen.
Fel, fel fel fel! 
Jag är lika smart nu som innan magen började växa. Vilket torde bevisas av att jag valde själv när magen skulle börja växa. Bland de som är dumma och inte ha vett på att använda preventivmedel brukar magen växa lite mer "random" som det heter på dataspråk.
Jag har fortfarande kvar mina högskolepoäng och min doktorsgrad.
Därför känns det avskyvärt när andra börjar tala med en som om jag är korkad helt plötsligt.
-Miljöförstöring är lika aktuellt nu som för ett halvår sedan.
-Att prata om mål i livet är också intressant precis som för ett halvår sedan.
-Politik och t.ex konjunkturens utveckling är också av intresse.
-Vad kan jag göra för att bidra till att alla får ett bättre liv?
-Vad kan jag göra för att öka jämlikheten i samhället?
-Vad kan jag hjälpa dig med?
Däremot skiter jag fullständigt i hur man stickar babysockor och mössor. Det finns utmärkta att köpa och jag blir inte mer bevandrad i stickkonsten bara för att jag är med barn.
Det händer bara i Disneys värld.
Jag blir galen om jag inte får prata om något viktigt snart!
Sjöfn

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar