måndag 31 december 2012

Gott Nytt År!

Liv och Livtrasir bygger en ny värld
När vi står inför ett nytt år vill jag gärna göra bokslut för mig själv över året som gått för att kunna börja det nya året "nya blanka ark med nya kritor till". För min del har 2012 varit ett bra år. Även bra år har sina solfläckar. Människor som retat en, eller människor som gått in för att göra illa. Mot mig eller mot andra. Människor som jag vill lämna i 2012 och inte ta med till 2013.
I år känns det enklare än vanligt. Enligt Mayaindianerna har Ragnarök inträffat. Efter Ragnarök föddes en ny värld. Innan Fenrisulven slukade solen födde solen en dotter. Solens dotter värmde jorden och väckte de enda överlevande människorna Liv och Livtrasir (Liv och Lust på modern svenska). Tillsammans gick hon och han ut från Idavallen och skapade de en ny värld. En värld full av glädje och kärlek. En värld utan missunsamhet, utan ondska och våld. En värld där du och jag tillåter varandra att vara precis just den vi är.
För en värld byggd på kärlek och tilltro där hon och han verkar hand i hand för att utveckla den är en bra värld. -Följ med, var inte rädd, möjligheterna väntar på dig på oss alla.

Ars og Fridar - Äring och Fred

1 kommentar: