måndag 10 december 2012

-Förra julen var många ensamma i Second Life!
-Hur kan vi hjälpa dem att träffas i år?

Bakom nästa snödriva sitter en annan lika ensam och firar jul själv.
Varför kan de inte fira jul tillsammans istället?
Förra året fick jag höra efter jul (!) av än den ene än den andre att hon eller han suttit ensam hela julhelgen på än det ena än det andra stället i Second Life.
Efter ett tag fick jag klart för mig att de var ganska många som suttit mer eller mindre mol alena utan att träffa någon på var sin plats
Därför vill jag göra något i år om jag kan.
Jag kommer att fira jul i första livet så jag kan inte organisera något själv men jag kan ge plats i bloggen- kanske med en ruta i högerkant typ "Här kan du träffa andra ensamma i jul".
Har Du idéer och förslag om mötesplatser i Second Life där människor kan mötas i jul?
Hör av dig till mig så jag kan lägga upp en ruta i högerkanten på bloggen med slurlar till platser och länkar till eventhemsidor.
Alla ska med den här julen! Ingen ska behöva sitta ensam och lipa till Lady och Lufsen.
Eposta senast 20 december vanadisfalconer@gmail.com
eller skicka mig ett notecard med uppgift om "när-var-hur" så lägger in det i Julrutan.

PS Har fått positiva besked dels från DJ Tor Genna att Gennis Music bar är öppen och att han kommer att DJ:a någon gång under julen. Dels från Mialinn som precis som jag firar jul i första livet att Second Norway ställer upp med de lokaler som finns om någon vill arrangera något.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar