tisdag 17 januari 2012

-Jag är inte hungrig i Second Life!

Jag kan både kamma mig, borsta tänderna och tvätta händerna
-Otroligt vad folk 
kan haka upp sig på!
Mötte en person häromdagen som enligt profilen skulle vara både lärd och överlärd. Phil. Dr här och professor där och ett par andra fina examina.
Hon var väldigt indignerad över att hon inte blev hungrig, törstig och sömnig i Second Life. Det hade hon minsann blivit i The Sims. Jag som alltid ska låta käften glappa sa; -Är det inte det som är det interaktiva, du bakom skärmen går och hämtar dig en macka och en kopp kaffe medan din avatar gör vad hon ska.
-Föll inte i god jord precis. 4358 ord senare blev jag sur på kärringen och sa:
-Men gå till loppis då och försök hitta en Tamagotchi, det är ju det du vill ha.
Då blev jag visst blockad. :)

1 kommentar: