måndag 14 mars 2011

När Vanadis ryter darra makthavarna! -Djurskyddet anmäls!

Länk till inlägget om du missade det
-Det känns alltid skönt att få rätt i sak. Speciellt bra känns det när det gäller djurens väl och ve.
Har vi bestämt oss för att ha djur måste vi ta vårt ansvar gentemot dem. Jag kan gå och ta en smörgås om jag är hungrig, jag kan ta ett glas vatten om jag är törstig. Det kan inte djuren. De är helt beroende av att jag kommer med mat och vatten till dem när de behöver.
Efter rapporterna om brister i djurskyddstillsynen anmäls nu länsstyrelsen i Skåne till Riksrevisionen. Bakom anmälan står Båstads kommuns före detta miljöchef Bo Wendt.

- Det är bedrövligt hur staten skött det här. Det finns ju ingen som helst planerad tillsyn, säger Bo Wendt till Hallandsnytt.
Regeringen anmäls på ungefär samma skäl som jag beskrev 18 februari. Det finns visserligen djurskydd överallt men inte tillräckligt där djuren finns.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar