måndag 7 mars 2011

-Sitting at the dock of the bay..

Idag gör jag en "Otis". Nej inte åker hiss. Sitter på kajkanten och ser havet passera ut och in.
När jag kommer hem till Marstrand tar jag mig gärna ner till strandverket och ser på havet. Ensam i tystnad och bara njuter.
Visst det finns vatten i Humlebækk också men men men.. Öresund är inte det samma som Atlanten. Där borta ligger Öckerö, däråt ligger Skagen, från det hållet kom Briggen Bluebird of Hull, däråt kommer jag till Aberdeen. Tar jag den kursen kommer jag till Newfoundland. Färöarna och Island är däråt. Oslo är ditåt.... Så kan jag hålla på länge länge.. känna lukten av salt hav, tång.... vi lyssnar till Otis Redding innan jag försvinner helt i penséerna.

1 kommentar:

  1. Tack för Otis! Även om jag inte har samma bakgrund som du så har jag härliga minnen från såväl Marstrand som Otis :))

    SvaraRadera