fredag 14 november 2014

-Ta hand om dig Vanadis!

Min tid är nu.
Det ögonblicket vill jag fånga i minnet och
ta fram när jag saknar det som mest i framtiden
Hnoss är på dagis. Carl-Henric jobbar.
Jag jobbade färdigt på förmiddagen så jag fick eftermiddagen fri.
-Ta hand om dig Vanadis medan du kan.
Om 18-20 veckor, andra halvan av mars, ska Hnoss få ett syskon.
Då börjar en hektisk med härlig tid men amning blöjbyten och allt som små barn behöver.
Mycket tid för mig lär det inte bli på ett bra tag.
I eftermiddags ska jag bada tångbad. Bli mjuk och avslappad i hela kroppen.
Skrubba mig med en mjuk svamp så alla torr och hård hud försvinner. Smörja in hela kroppen. Har hittat lösningsmedelsfritt nagellack.
Ska passa på att måla naglarna. Än är inte magen allt för mycket i vägen så det går relativ smärtfritt. Problemet är mer som vanligt att mina tår är så förbankat långt bort. Så är det att vara älgbent. Spelar ingen roll om man är gravid eller inte.
Njuta av livet.
Det måste man unna sig ibland.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar