måndag 24 november 2014

-Se München innan det dör!

Münchens klassiska stadsport leder in till tyskt äventyr
Lislo Mensing lägger ner SL-München förkunnar han på sin hemsida 3D München i Second Life.
Han fortsätter att berätta att han har för mycket första liv att ta hand om för att hinna med och sköta München. Ännu har ingen frivillig sett sig manad eller ha kraften att ta över. Därför läggs München ner i januari 2015
Det betyder att Oktoberfesten 2014 var den sista.
Fikastunder finns även i Tyskland i
allmänhet och i München i synnerhet
Jag har haft många roliga stunder där. Inte för att min tyska är något att skryta med. Tvärtom den bör helst inte visas upp för en äkta tysk. Men med Ferds translator har vi förstått varandra och skrattat över en öl eller två på
Hofbräuhaus eller i dess öltält på Oktoberfesten.
Marknaden på Viktualienmarkt  två gånger om året har också bjudit på mycket roligt att köpa eller få.
Passade på att sno åt mig en gratis Dirndl utanför HB tält.
Mina första freebies fick jag på Kaufhaus Nullinger.
München  har mer eller mindre varit med från starten av Second Life så det är en institution som försvinner.
En av de klassiska startplatserna och inkörsporten för mångas Second Life.
Det tragiska tycker jag är att institution efter institution försvinner ur Second Life.
På de knappa fem år jag varit i Second Life har många kända SL-platser försvunnit.
Jag hann precis se Malmö, en vecka senare var det borta. Second Sweden följde snart efter, Swedish orientation med Svenska Ambassaden likaså.
SL-München hemsida
Flugzeug nach München

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar