måndag 3 november 2014

-Börskrasch?

Jaha??? Och mina 100 Linden hur blir det med dem?
SL-Capex ställer in all verksamhet.
Minns ni börsspelet i Second Life?
Nu verkar det vara slut med den leken.
SL-Capex har ansökt till Linden Lab för att få tillstånd att fortsätta verksamheten i enlighet med Linden Labs nya Second Life Skill Gaming Policy.
Linden Lab ställer krav på att få allt att gå rätt till i SL-spelvärlden.
Capex har ansökt men ännu inte fått besked om de är godkända eller inte och lägger därför verksamheten på is.
Capex är ett aktiespel där medlemmar kan köpa aktier i olika företag som på en riktig börs.
I samband med att jag skrev om Capex för några år sedan ställde jag den enkla frågan till Capex: Vad driver konjunkturen i Second Life?
En viktig fråga då många planerar sina aktieköp efter konjunkturens svängningar.
Något svar har jag ännu inte fått.
Tydligen har inte Linden Lab heller fått de svar de vill ha.
Satsade 100 Linden-Dollar på marknadsföringsaktier i SL. Framtiden får utvisa om mina pengar är förlorade eller om jag får se dem som förlorade för gott.
Undrar vad jag kan dra in på för att kompensera för förlusten av mina 2 kronor och 75 öre?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar