måndag 20 oktober 2014

-Nu är jag förbannat trött på opassande mesh!

Succé på catwalken?
Knappast för klänningen skull
Fick en inbjudan till Kellini fashion.
Jag skulle få två fina mesklänningar.

Det finns också massor med nyheter för mig att köpa utlovade kortet.
Kastade mig i väg. Haute couture är ju alltid spännande.
Gick med i gruppen, fick mina fina gruppgåvor och tog ytterligare två demos.
Började förväntansfullt ta på mig alpha och en medium...Nähä för liten överallt. Large då? Inte den heller nä.
Extra large då ?
Inte då. Ingen passade. Likadant med alla klänningarna trots att det rörde sig om vida modeller.
Blähhh för odugliga kratörer!
Provade mecka lite med kroppen. Ibland kan det funka om man klämmer ihop brösten inåt neråt eller så.
Gjorde bara saken värre. Är inte ens säker på att orginalRuth som man fick i starten hade fått plats.
Återställde kroppen. Gick ur gruppen men först skrev jag till den fashionable kreatören: Sorry your clothing is to small for a adult swedish woman :D.
-Hur svårt kan det vara?
Vi har haft mesh i vad är det nu 2-3 år och de klarar fortfarande inte att göra kläder som passar folk.
Det finns ju många som är betydligt större än jag. Jag borde ha fått plats i en medium eller åtminstone en large.
Jag tycker vi ska ställa krav på modeskaparna även i Second Life och tala om för dem när det inte passar. De tar så förbannat bra betalt så det är det minsta man har rätt att kräva.

2 kommentarer:

  1. Lösningen heter alphalager och följer med alla meshplagg. Om du har så stora bröst i RL borde du veta att det är lika svårt att hitta kläder som passar där. Då önskar man ibland att det fanns ett alphalager som kunde fixa till det :)

    SvaraRadera
  2. Jag har alphalagret på men det är för litet, Iendi.
    Har sett att något plagg i garderoben har ett redigerbart alphalager, kan man t.ex göra ett basalphalager i min storlek och sedan redigera kopior till de olika plaggen?
    Känner du till någon bra beskrivning på hur man gör?

    SvaraRadera