tisdag 25 mars 2014

-Kan du twittra Johanna?
Javisst kan jag det - om jag vet varifrån

Lyckades logga in på Twitter från Book Island
-Twittra från Second Life?
-Går det?

Svaret på den frågan blir nog ett kanske.
Twitterkitet som är gratis fungerar inte. Det klarar inte https och är lika värdelöst som det är gratis.
Har du rätt viewer, Firestorm eller viewer 3, kan det lyckas om du hittar rätt plats att Twittra på.
Jag tog mig till Book Island och i bibliotekets andra våning. Där finns fullt fungerande laptops. Du bara skriver in din Twitteradress och när sidan kommer upp skriver du in användare och lösenord.
Vips var jag inloggad och kunde läsa allt på min Twittersida. Att skriva ett meddelande funkade inte just då. Den simens performance var milt sagt svajig vid det tillfället. Andra simar var utan problem. En normal dag är det säkert inga problem.
Om det går att Twittra från annars blockerade länder kan jag inte kolla av naturliga skäl men det är värt ett försök. Med lite tur går den browsern via Linden Labs servrar som står i USA och inte är blockerade. Men du kanske får dela med dig av din information till NSA.
Book Island Twitterstuga

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar