onsdag 26 mars 2014

Ibland önskar jag att RL vore lika enkelt som SL

Sommarklänning, frodig grönska och blommor en mass.
Ungefär så här har min kund tänkt sig bilderna. Ingen konst i SL.
Nu var det inte SL det gällde denna gången utan RL.
Blir till att ta sig en funderare och en djupdykning i arkivet
På måndag börjar jag jobba igen efter mamma-ledigheten.
-Äntligen!
Mysigt att gå hemma med den lilla men jag behöver träffa folk. Jag vill inte höra mer om ömmande bröst, exploderande avföring och tandsprickning.

Har redan fått uppdrag att ta itu med på måndag.
Bl.a bilder och några korta texter till en sommarbilaga.
Texterna är väl inga problem men bilderna.
Här i närheten är det bara videkissarna som kommit, Träden står kala. Gräsmattorna är tja "katastrofala" ligger väl nära tillhands som adjektiv.
Beställaren har säkert tänkt sig grönt gräs, sommarblommor i massor och skir lövgrönska och solsken.
Lite svårt att fixa nu första veckan i april så det får bli en djupdykning i arkivet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar