fredag 10 januari 2014

Jag kan lätt uthärda en varm vinter!

Inte är det fel med lite värme även på vintern.
Miljövänligt är det med. Utsläppen från uppvärmning minskar drastiskt.
Lyssnade på radion och det var ett väldigt tjat om "att nu skulle det vara roligt med lite snö".
Tycker jag inte alls.
Sju åtta plusgrader passar mig perfekt.
Min plånbok mår jättegott av att elda för oktober hela november december och halva januari. Flera tusenlappar kvar på elkontot jämfört med en vargavinter.
Man kan göra mycket skojigare saker för pengar än att elda upp dem.
För ett par vintrar sedan gnällde några av mina vänner över snöbristen till jul. Så kom då vintern lite sen men ändå. Den kom i februari lagom till sportlovet. Vilka tror ni det var som kastade sig på första bästa restresa till Maldiverna under sportlovet?
-Jo snöfanatikerna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar