onsdag 8 januari 2014

Jag har upptäckt Amerika!
Jag hävdar allt land här som en del av Västra Götalands län!

Min hemmahamn. Ser ut som den brukade göra
Ungefär så gick det till när Columbus upptäckte Amerika och när alla andra platser upptäcktes.
Har alltid undrat hur det gick till i mötet med ortsbefolkningen.
-Hej ni är upptäckta är ni inte glada att äntligen bli en del av världen?
Har förstått att de inte alltid blev så glada.
När jag återvände till Second Life blev jag sugen på att segla igen och tepeade till Fisher Islands Yacht Club som jag brukat göra.
-Plums så stod jag på havets botten.
Båtklubben var borta. Bara ovanligt blått och vått vatten återstod.
Men idag när jag seglade omkring i Blake Sea och letade efter en hamn att lägga till vid "upptäckte" jag bryggor "en mass" och la till där.
-Välkommen till Fisher Island Yacht Club förkunnade en skylt. Där var min kära gamla båtklubb.
Är det någon annan som vill upptäcka den så simma hit

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar