måndag 2 september 2013

Det är Syriens fel att Second Life krånglar ibland

Bredbandskollen mot server i Göteborg. Inte topp men bra. 6.83 mb
Alla, ja utom Neo och Fia så klart, har haft trassel med Second Life. Ofta har det kommit plötsligt och har man läst/kontaktat support så "är det mitt eget fel".
-Skitprat säger jag. Samtliga internetbaserade program funkar oklanderligt utom just Second Life. Testade fyra olika viewers och kom till samma resultat. Rezzar långamt och svårt att gå.
Då gav Ofelia mig en ledtråd; Testa uppkopplingen mot en server i Californien där Second Life servrarna står.
Amsterdam i Holland, Hoppsan där försvann drygt 2 mb.
Brukar vara ungefär samma som Göteborg
                      4.63mb
San Jose Californien USA. Katastrof !!!
Vi är nere på uppringt internetsiffror
!                            1.44 mb
Gjorde detta och som jämförelse en server i Amsterdam och en server i Göteborg.
Göteborg var ganska normalt resultatet brukar variera mellan 6.60-7.50 mb så det är godkänt.
Amsterdam är sämre än vanligt brukar ligga ganska nära Göteborgs siffror.
San José Californien USA däremot är en katastof!
Har aldrig tidigare mätt så låga siffror sen jag fick bredband.
-1.44 mb/s är ju ingenting.
Kan det vara så att amerikanska försvaret snott åt sig allt bredband nu inför ett eventuellt anfall på Syrien.
Mycket troligt. Vi har sett problemen förr.
Vid kriget i Libyen var det ofta segt på nätet.
-Skönt att veta att det inte är min dator eller min uppkoppling eller min klantighet som är boven i dramat.
Det är Syriens diktator president Bashar al-Assad som är boven!
Sjöfn

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar