onsdag 18 september 2013

Det är nu du kan fixa bikiniformen till nästa år

-97 minuter om dagen 7 dar i veckan i 20 veckor och du går ner 10 kg!
-Fy tusan så tråkigt. Det måste gå att kombinera på nåt sätt med matvanor
Börja banta i juni för att komma i bikiniform i juli är dömt att misslyckas. Ännu en gång?
De flesta som tycker de är överviktiga väger ca 10 kg mer än de vill.
Ska man banta hälsosamt ska man inte gå ner mer än ett halvt kilo i veckan då tar 10 kg 20 veckor eller oktober, november, december och januari.
Förutsatt att du äter en Snickers mindre om dagen.
En Snickers innehåller 550 kalorier liksom 100 gram jordnötter, ett kilo äpplen och en normal lunchportion.
För att förbränna 550 kalorier behöver du ägna 97 minuter på löpbandet.
En lunch innehåller 550 kalorier
Precis som en Snickers!
Äter du normalt och tar en Snickers har
du fått i dig en extra lunch!
Ville du verkligen det?
Två månader efter Johan var född körde jag igång med mitt vanliga motionsprogram då vägde jag tio
kilo mer än vid första invägningen på MVC, 79 mot för mig normala 69 kilo. Jag är 1.76 lång.
På siten Kaloriförbränning kan man direkt se hur
man håller sin vikt och hur man går ner till önskevikten
När man väntar barn gäller det ju att äta för en och en halv. Det var jag tvungen att sluta med och gå ner till att äta för en. Amningen gjorde att jag kunde gå ner till mitt normala kaloriintag 2300 kalorier/dag och ändå minska i vikt. Hade jag inte ammat hade jag fått gå ner till 1800 kalorier för att minska 10 kilo på 20 veckor.
De dolda kalorierna som vi inte tänker på är den stora hälsofaran. Dessutom har vi en förmåga att överskatta kaloriförbrukningen vid motion.
Det finns en ny sim Rocka-Fitness där man får ett "gymkort" som räknar ut hur mycket nytta de olika motionsformerna gör.
Den blå saken jag har ovanför huvudet är ett sånt kort. Där kan man direkt läsa av hur mycket energi man gjort av med
Rocka-Fitness har även en blogg där man kan läsa om gymet och om hur man bäst tar hand om sig.
-Det finns även en matrikel där man kan se att både Kicki och jag är med. Utmana oss!
Sjöfn
Rocka-Fitness -Intro
Rocka Fitness-Blogg
Slurl-Rocka-Fitness

PS Börjar du äta en Snickers om dagen nu har du lagt på dig 10 kilo till sista januari DS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar