fredag 27 september 2013

-Min klenod!

Min klenod jag kan inte stirra mig mätt på dig!
Ska försöka att inte bli helt insnöad på babytjafs
Hemma igen. Märklig känsla att åka iväg som en och komma hem som två. Men härlig, härlig,
härlig!
Livet kommer aldrig mer att bli sig likt. Men jag gillar det.
Det är en stor flicka 4050 gram och 57 centimeter lång. Ska hon bli längre än mig som vuxen?
Efter åtta timmars stånk och stön var hon ute. Allt gick som det skulle.
Vacker som en sommardag.
Vad hon ska heta?
Tja Vanernas Dis Freya förstfödda hette Hnoss så det är väl logiskt att hon får heta Hnoss vilket betyder klenod.
För en riktig klenod det är hon både för mig och Calle. Det bästa jag någonsin gjort.
Hon får väl ha ett vanligt namn med som Emma, Karolina, Beata eller nå´t.
Sjöbjörnen från SSRS
Den diskussionen pågår just nu.
Ibland stöter det på arbete att få som man vill.
Tack alla härliga människor
som grattat mig och Calle till Hnoss.
Precis som Sjöfn så säger jag till släkt och vänner; -Köp inga sparkdräkter eller nallar om ni vill ge presenter så skänk en slant till Barncancerfonden, Rädda Barnen eller
Sjöräddningssällskapet.
Hnoss eller något annat barn kan få glädje av det senare i livet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar