onsdag 5 juni 2013

Minns ni det här?

En kvarglömd fisk är allt som finns kvar av den vackra parken.
Inte ens en droppe vatten har den stackarn att simma i.
Det gäller att hänga med i svängarna i Second Life.
Förändringar sker blixtsnabbt.
Den 21 maj i år skrev jag om Second Lifes svar på Botaniska trädgården Fisher Island Park. En underbar oas med fiskdammar, växthus, dammar med båtar och exotiska fiskar som sam. Ett orangeri med växter från hela världen.
Hade för avsikt att koppla av där en stund.
Tji fick jag. Det var bara en grön platt yta! -Allt det vackra borta.
Då kom jag att tänka på vad en av mina fotolärare sa till mig; -Det är bättre att ta en bild som kanske inte är perfekt än att inte ta någon bild alls.
En sån tur jag fick chansen att dokumentera innan det var för sent.
Slurl känns lite överflödigt men här är länken till inlägget om Botaniska -The SL-way

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar