tisdag 12 juni 2012

Semesterplanering....snark.

Ivrigt hejande på Sverige i fotboll och OS och mycket annat.
Jag har prövat nästan allt som finns att välja på:
campa, hyra båtar, paddla, cykla eller gå.
Jag har semestrat på de allra konstigaste sätt

5 minuter Falsterbo och 5 minuter Koster!
5 minuter Flen och Hjo och 5 minuter Kloster.
5 minuter Örebro och 5 minuter fjäll.
5 minuters rasat på ett europavägsmotell...  

5 minuter Stockholm stad och 5 minuter skärgård.
5 minuter sol och bad och 5 minuter herrgård.
5 minuter Grums och Trosa, Tjörn och Härnösand.
5 minuter till så kan man hela Sveriges land...
 
Knöckte lite text från Galenskaparna och Claes Eriksson. Men visst kan man känna igen sig.
Semestern är så sönderplanerad att det inte finns minsta chans att vila sig.
Please help to find half a
million fourleafclover
Var och hälsade på föräldrarna i helgen, jag och han med pipen.
Att dra med sig en karl till föräldrar är något av det dummaste man kan göra.
Mödrar får förr eller senare ett akut anfall av fotoalbumbacillen.
Nu slog bacillen till med full kraft på min morsa. Fram kom alla gamla album med mig i.
-Naken Vanadis 3 år bygger sitt första sandslott, totallorrtig Vanadis 6 år har spelat fotboll på lerig plan. Vanadis 14 år  ramlar i sjön när krängbanden går av 10 meter före mållinjen.
En krabba, ett fiskstim, en fin snäcka
Allt elände man försökt glömma och gå vidare vräks över en på nytt. Naturligtvis har föräldraskapet lyckats ta kanonbilder där alla detaljer syns långt mer än önskvärt tydligt.
Men det fanns andra goa barndomsbilder också.
-Vanadis räknar fyrklöver.
-Vanadis ligger på bryggan och kikar efter krabbor. Kanske till och med fiskar krabbor med en krossad mussla och en snörstump.
Hitta molngubbar, så ska en riktig semester bedrivas.
-Vanadis ligger på rygg på samma brygga och kollar på molngubbar; -Där en hund och en krokodil, fru Karlsson i hatt, en drake... ja ni vet
Lovade mig själv att jag ska göra mycket sådant i sommar. Inte bara fara runt som ett torrt skinn.
Må gott, ja bara må gott.
Komma tillbaka till jobbet alldeles utschasad efter semestern känns fel på något sätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar