söndag 5 juni 2011

-Ta gräddfilen till station Må bra!

Åh vad jag älskar mig, åh vad jag älskar mig, åh vad jag älskar mig,åh...
-Det tar lång tid att lära sig att man mår dåligt. För som små barn ser vi oss alla som världens centrum. Sen börjar nertryckandet i skorna.
Det självförtroende vi föds med "tar slut" om det inte fylls på hela tiden. Antingen fylls det på genom att man ser mätbara resultat, man kanske springer 60 meter fortare idag än förra veckan eller "alla" säger att man är duktig. Uteblir framgångarna kan man börja tvivla helt i onödan.
Men det går enkelt att vända negativt tänkande till positiv bara man är envis
Upplever man inte framgång och beröm, t.ex ensamarbetare har svårt att få beröm av någon, så gäller den gamla regel; -Själv är bästa dräng:
Första steget mot station "Må bra"
Ställ dig framför spegeln och säg högt: ”Åh vad jag älskar mig”.
Säg det fem gånger  varje dag i minst tre veckor. Du behöver inte hålla med. Bara säg det. Du kommer för eller senare att hålla med.
-Doktor Sjofns ordination
Station Måbra del 1/10

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar