måndag 25 oktober 2010

-Hit men inte högre!

Upp upp upp...hupp?

-Paris är Ei-fel! Kommer man från Lilla Paris, och Lilla London, känns det alltid rätt att besöka stora Paris och stora London. Har testat det flera gånger. Många framgångsrika besök i London - världens huvudstad- har jag gjort både i SL och RL. Däremot har jag inte hunnit till Paris än, hum märkligt som jag flugit och farit, men av någon anledning har jag aldrig varit i Paris.För att råda bot på detta har jag sökt i Second Life efter Paris och hittat ett par svindyra shoppar och några skämt till Eifeltorn, knappt tre våningar höga.
Till min glädje kom den nya simen France French Bourbon Island - La Tour Eifel med Arc de Triomphe, Place de la Concorde och naturligvis ett riktigt skalenligt högt Eifeltorn. Äntligen skulle jag få komma upp i tornet och ha hela Ile de France inför mina fötter.
-Tjohej vad det sket sig. Simen är inte klar än! -Ingen hiss i Eifeltornet! Jag fick inte ens gå förbi tornet. Det närmaste jag kom var undersidan och kunde titta upp men sen var det stopp, tvärstopp.
-Varför går man ut och försöker locka folk till en sim som inte funkar?
-Det kommer att dröja innan jag försöker igen. Kanske hinner upp i det riktiga Eifeltornet innan.


3 kommentarer:

  1. Tycker det är ganska kul att vi har lite gemensamma "favoritutflyktsmål" i SL som t ex Tahoa Mountains och Ville de Giverny och nu nämner du Paris. Trist att simmen inte är riktigt klar. Jag har inte heller besökt Paris i rl. Bara måste en dag.

    Kram
    Carla

    SvaraRadera
  2. Det är knappast en ny sim. ARC de TRIOMPHE har funnits åtminstone sedan början av året som framgår av det här inlägget:

    http://ap
    mel.blogspot.com/2010/01/farbror-ibs-pensionarslagenhet-vid-le.html


    SvaraRadera
  3. Hops! Jag har råkat blanda ihop Sim-adresserna. Rättar det nu.
    -Även den bästa.....

    SvaraRadera