måndag 11 oktober 2010

Fixa laggen! -Fimpa taggen!

Har förstorat "det rätta" klicket.

-Vi har alla skällt på Linden Lab för att det laggar så förfärligt jämt och ständigt.
Att skylla på L.L. är bara delvis rätt. Till stor del är laggen vårt eget fel. Det är namntaggen som ställer till det när man blir flera på ett och samma ställe. Testade själv på ett dansställe som laggade nåt alldeles väldigt. Lyckades i chatten få fram mitt budskap; Om alla sätter taggen till "briefly" ska laggen minska. Till min stora förvåning gjorde alla som jag sa och på en enda gång slutade det att lagga. Du kan läsa mer på Cybertechnews. Men de har lite fel, det gäller inte bara "lowtech"-maskiner utan även "lowtechsimar".

Förstorat här med
Ställ in avståndet.
Ett annat sätt att snabba upp och få mindre lagg är att ställa in avståndet rätt (draw distance).
När jag seglar behöver jag 250-300 meter sikt. Vid 10 knops fart avverkar båten den sträckan på ca 5 sekunder. Samma gäller säkert för tex golf och flygning. Men när jag dansar eller shoppar inomhus räcker det gott med 64 meter eller så. Seglar man är det oftast få avor och annat med men på dans är det massor som ska ritas upp grafiskt. Utsikten genom fönstret känns lite mindre viktig

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar