måndag 12 juli 2010

Carpe diem! -Nu! -Fort!

Innan jag går på semester stänger jag av alla, nåja nästan i alla fall, nyhetsbrev och forumnotifieringar jag samlat på mig under året.
Innan jag fimpade forumen inför den här semester ögnade jag igenom inläggen och naturligtvis skulle blicken fasta på detta:
Hej,
Var hos doktorn idag och fick veta att jag har fyra månader kvar att leva. Därför slutar jag med detta forum. Det finns viktigare saker att göra.
Tack för den här tiden
J
-Burr! Detta tog mig. Jag har i mitt RL-yrke upplevt en del platser och situationer som inte varit “alldeles hälsosamma”. Bara att tacka sin Fylgia att man är med i leken än och att jag vuxit upp och fått mer vett. Chelsea Flower Show är trevligare än “pansarbil och skyddsväst” även om det kan uppfattas som “lite för kvinnligt”.
-Jag har alltså redan lärt mig skita i vad andra tycker och tänker om mig och vara den jag är fullt ut.
-Vill gärna försöka tänka på vad jag gör av min tid och inte slösa bort den på ytliga meningslösheter. Ställa frågorna; -Är det här viktigt för mig? -Är det här viktigt för någon annan? -Använder jag energien rätt som tar den här striden nu eller ska jag skita i det och ta nästa större strid?
När ni läser det här sitter jag förhoppningsvis och mediterar ensam på en klippa vid havet, riktiga havet med England som närmsta granne i väster. -Ja det känns meningsfullt för mig. -Jag tömmer skallen på gammalt skräp och får förnyade krafter.
-Second Life känns meningsfullt fortfarande, speciellt när man träffar kära vänner igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar