lördag 31 juli 2010

Sluta be om ursäkt!


SL-helgerna förflyter på samma sätt. Party någonstans, någon surnar till och bloggar om saken och någon ber om ursäkt i en annan blogg för någonting. Vanligtvis något helt ovesäntligt och betydelselöst,
-Var dig själv! -Livet är så här! -Tänk dig relationer som en massa nycklar och en massa lås. Vissa nycklar passar på många ställen men inte alla. Andra nycklar passar på andra ställen men inte på de som de förra nycklarna passar till.
Alla passar inte i alla lås och så är det i RL också.
-Jag träffar en massa människor i mitt RL och SL, de flesta har jag lätt att komma i kontakt med andra funkar det bara inte att få kontakt med. -Inget konstigt.
Jag är som jag är och du är som du är, passar vi ihop på ett eller annat sätt; -Vad kul! -Passar vi inte ihop: -Nehej, då får jag försöka igen någon annan stans.
-Men be om ursäkt för något jag gjort eller sagt, om jag inte avsiktligt gjort något dumt, .... Nä, nä det är bara ett tecken på svaghet.
Här står jag rakt upp och ner och är som jag är. -Gilla det eller gilla det inte! -Varför skulle min åsikt vara sämre än någon annans? -Varför skulle vad jag gör vara sämre än någon annans? -Varför skulle jag inte vara lika bra eller bättre än någon annan?
Jag har inte kommit till livet för att få andras gillande, jag har kommit till livet för att stå ut med mig själv. Står andra ut med mig också är det en ren bonus.
-Ta vara på och njut av dig själv som du är och strunta i vad andra tycker !
Sjofn

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar