måndag 26 juli 2010

Tack för lånet

Hej,
Jag är kusin till Vanadis och får låna ett hörn av hennes blogg när hon semestrar och jag är hemma i Sverige. I vanliga fall återfinns jag i Humlebækk strax utanför Köpenhamn där jag forskar och undervisar i en gren av beteendevetenskapen.
Jag lägger just nu sista handen vid ett inlägg som går under arbetsnamnet "Sexualtitet som identitet". Men vi akademiker är inte så blixtsnabba som journalister utan det ska filas i all evighet och ord vägas på guldvåg.
Så till dess Paa gjensyn
Sjofn
(Namnet Sjofn eller Sjöfn är hämtat ur nordiska gudasagan. Sjofn är syster till Freja och namnet betyder "Hon som åtrås av både män och kvinnor) -Hops en akademisk utläggning.

1 kommentar:

  1. Aha det är det namnet betyder! Minns att vi funderade över det när du besökte PJ's Beach för ett tag sedan :-)
    /Sofie Snowbear

    SvaraRadera