torsdag 1 juli 2010

Hur kan vi stödja bröstcancerforskningen i SL?

Har funderat en del på hur man kan stödja bröstcancerforskningen i SL. En sjukdom som kan leda till för tidig död helt i onödan. Tidig upptäckt kan betyda att man till och med får behålla sitt bröst intakt.
Läste om engelska lantbrukarfruar som gjort en "pin-up"-almanacka och sålde. Snälla oskyldiga bilder - ingen porr. -Kan man inte göra något liknande i SL?
Kan själv tänka mig att ställa upp med bilden där jag dyker vid Maldiverna och Sjofn ställer upp med bilden från "naked bike ride day". Som omslagsbild hoppas jag på bilden där "någon" sitter naken på dass och spelar dragspel men det kanske blir svårt att övertala "någon".
-Bara en idé än så länge, det kan finnas tekniska eller juridiska aspekter eller brist på intresse som stjälper projektet. Eller att idén inte är så bra imorgon som idag.

Bilden censurerad i enlighet med Google/Bloggers sexualneurotiska regler.
Länk till Network of strength, bröstcancerkampanjen i SL

2 kommentarer:

  1. Skit i dessa regler.. jag har brutit mot dom så månger att jag tror att det nog bara är i USA dom beivras!

    SvaraRadera
  2. Det var ett lysande förslag, anser jag. Jag har redan pratat med flera om att vi borde göra en kalender eller en utställning av bilderna som jag har fått in i min blogserie "Nakna avatarer i SL"!

    Du - och dom du vill ha med som panel - kan ju välja ut de 12 eller fler bilderna ni tycker ska vara med, så frågar vi de berörda om de godkänner den användningen också!

    Sedan måste det ju finnas ett sätt att göra den där katalogen, men det vet säkert någon av alla de duktiga byggare som finns i SL hur man skall göra.

    SvaraRadera