fredag 30 juli 2010

-Går hellre naken än bär päls!


-Kunde inte låta bli, det var "pälsparty" igår. Så jag passade på att göra min röst hörd en smula. -Jag är ingen militant vegan, tvärtom men jag tycker att slaktar man ett djur ska man ta vara på allt helt i enlighet med Frejas ord; -Du får ta för dig det du behöver av allt som finns ty det ingår i kretsloppet precis som du men du ska tacka för det. Du får däremot inte ta mer än du behöver bara för att du kan.
-Att föda upp vissa djurarter enbart för att slå ihjäl dem och göra päls av dem och slänga bort resten det avskyr jag. En läderkappa eller ett par läderskor har jag gärna för då har jag "tagit vara på allt."
-Sjofn




Obs den "levande" pälsen på axeln!

1 kommentar:

  1. Håller med till 200% (eller mer än vad du kan säga! Jag har bara levande pälsar hemma ;)

    SvaraRadera