tisdag 29 juni 2010

Ullared släng dig i väggen!

Har varit på shoppingronda på en boardwalk i New England. Jag har varit på många shoppingrondor förut och sällan hittat vad jag vill ha. Med begränsad framgång.
Vet precis vad jag vill ha när jag går ut och handlar. Redan vid första blicken in i affären vet jag om det finns något för mig. Finns det det brukar tyvärr prislappen vara större än svenska flaggan.
Ibland skulle det vara mycket enklare och billigare att vara så smakbefriad att man kunde rycka till sig vad som helst.
-Skulle ni få se mig på Ullared så ta mig varsamt i armen och led ut mig. Då går jag nämligen i sömnen och drömmer en ruskig mardröm.


Snygg t-shirt och brallorna går an och kostar 100L

För att inte tala om de här kablestickade tröjorna perfekt att ha på sjön. Varma och goa också 100L
eller norska lusekoftor

New London har ett par riktigt bra navystripes linnen och snygga chinos

Det är bara att  jobba på och fylla plånboken så den räcker till ens smak. För att köpa allt det här behöver jag en 900L men jag är på god väg.
Ett tidlöst mode av Marstrand-snitt, eller New England snitt är en väldigt bra bas i garderoben. Dels är det tidlöst, morsan och farsan och morfar och farfar hade ungefär likadana kläder i på 60 och 80-talet. De står sig utan att se urmodiga ut.
När jag reser brukar jag alltid packa ner tre av allt, tre t-shirt/linnen, tre skjortblusar, tre par byxor etc. Bara där har jag 27 olika kombinationer. Utan att bära ihjäl mig eller utan att ruinera mig..nåja.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar