måndag 21 juni 2010

Gött att tjöta bort en stund!


Det här gillar jag bäst av allt! Sitta och tjöta en stund med goda vänner. Det ger så mycket mer än dans och annat ytligt.
Somliga påstår att det är för att jag är Göteborgare; -"I tjötar ju jämt - snackar säkert i sömnen också" säger de.
Var på kurs i Kalmar en vecka för en del år sedan. Jag en äldre gentleman från Halmstad och 19 norrlänningar. "Lapparna" kom först för de flög ner, sen han från Halmstad det är inte så långt att köra. Jag kom sist. Alla satt i sällskapsrummet när jag kom in.
-Hej jag heter Vanadis tjoade jag glatt.
-Ånej inte en snackesalig Göteborgare till stönade en av lapparna.
-Sen sa de inte mycket mer på den veckan. Det var jag och den "halmstadske göteborgaren" som pratade.
Sista kvällen på avslutningsfesten då tinade "lapparna" upp och började berätta historier.
PS Att jag kallar dem "lappar" är inget nedsättande mot samer eller någon annan folkgrupp - de kallade sig själva för "lappar". På ett skojfriskt sätt. När vi frågade om de flugit ner svarade de; -Ni tror väl vi "lappgubbar" kom åkande efter efter varsin ren eller...

1 kommentar:

  1. Kan bara hålla med, sånt här är det bästa med SL OCH irl :)

    SvaraRadera