fredag 22 maj 2015

En modernisering av bloggen blev det

Att sätta sig ner och verkligen tänka igenom saker istället för att tänka medan man gör annat
tycker jag känns bra. När något hinner bli färdigtänkt på kan man mycket lättare hitta lösningen eller lägga i skräpkorgen
Jag satt och funderade på än det ena än det andra.
Skulle jag förstöra tid och energi på att bli arg på de sedvanliga dumskallarna.
Var det en stund men sen blev jag full i gapskratt över deras genuina dumhet.
Jag har kämpat emot samma struntprat i fem år nu.
Det roliga i deras ögon är att jag blir arg, att andra blir arga.
Att få så lite split och söndring i vår annars så trevliga grupp.
Kom fram till att det bästa sättet att reta dum, dummare, dummast till vansinne är att inte ge dem den glädje de förväntar sig att få. Att helt ignorera dem. Bara hoppas andra gör detsamma.
Så jag släppte det.
Nästa tanke:
-Bloggen har sett likadan ut sedan starten.
Då 2010 var tekniken mycket sämre både i datorer, mobiler och framför allt internet. Vissa hade bra förbindelse men för andra var tekniken mycket svajigare och en del betalade per minut.
Jag ville att alla skulle kunna läsa bloggen på alla plattformar. Därför fick jag hålla ner storleken på bilderna, för bilder drar många kb. 
Nu har tekniken gått så mycket framåt att de argumenten inte gäller längre.
Så det är bara för Vanadis att säga som kungen: -För Sverige i tiden.
Har lagt till delaknappar och tyckomknappar. Gick inte i den gamla layouten. Det gick inte heller att justera kolumnbredder och liknande så tekniken har helt enkelt sprungit ifrån den gamla mallen.
Det finns även såna risker som att det inte går att kommentera eller ens öppna en allt för gammal mall med en modern webläsare.
Lycklig som en älva dansar jag naken på ängen i dimman.
Otrevligheter och annat elände försvinner i dimbankarna och fördunstar med dem



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar