onsdag 29 april 2015

-Du kan inte ens gissa så trött jag är på det här, Ebbe!

Hoppade till New England Village.
Gick och satte på kaffe och bredde en smörgås medan det rezzade.
När jag kom tillbaka hade inget hänt
trots ganska simpla texturer
De flesta har märkt av det.
Gråvädret i Second Life.
Det dyker upp på de mest oväntade ställen. Är man på en sammansatt sim som t.ex Blake Sea kan man segla i en sim och allt rezzar innan man kommer dit för att på nästa sim segla i dimma och på den tredje simen ha snabbrezz igen.
Vi har landat på förhållandevis simpla simar som förblir grå. Även om man väntat tio minuter så rezzar ingenting.
Hoppar man vidare till en annan sim har den supergrafik och rezzar på stört.
Struntade i New England och tpade till Ballons istället.
Landade som brukligt med lätt böjda knän och när jag rätat på benen
var allt rezzat. Trots avancerade texturer men av modernt snitt.
Datorn är densamma, uppkopplingen är den samma, viewern är densamma. Inte fasen kan det vara mitt fel.
Liksom fotobuggen.
Ett annat SL-spöke som dyker upp och har dykt upp någon gång då och då så länge jag varit i SL.
Plötsligen kraschar viewern när man sparar bilder, till hårddisk eller till Facebook.
Det drabbar inte alla viewers samtidigt. Idag var det Alchemy som kraschade och SL-viewern som fungerade förra veckan var det tvärtom. I eftermiddag eller imorgon kan det vara en tredje viewer som funkar.
Ska SL ha en chans att konkurrera med andra spel och dra folk till den virtuella världen så måste tekniken fungera bättre.
Det duger inte med att säga att i Second Life 2.0 som kommer någon gång mer eller mindre snart kommer allt att bli bättre.
Det är jämförbart med religion.
Jag tror inte på att man ska försaka allt i detta Second-livet för att få det bättre i nästa Second -liv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar