måndag 15 september 2014

När var tar sin väg då tar jag min väg

Måste vi gå skilda vägar efter valet?
Det är ännu ett val som du måste göra och det nu
Måndag efter valet.
En del känner sig som vinnare andra som förlorare.
Vem som verkligen är vinnare och vem som är förlorare ger sig om fyra år.
Jag upplever det här valet som mer polariserat än på länge.
Vänner har utgjutit sig över andra vänners politiska åsikter.
Om sporten anses föda ädla känslor så gäller det knappast politiken.
Det finns flera som jag vill sätta i karantän ett bra tag efter att ha hört dem utgjuta sina åsikter och göra ner mina åsikter.
Men så får man inte tänka. Då blir det fel.
Egentligen vill jag om än lite motvilligt känna respekt för de som stått upp för sina åsikter.
Hur vansinniga jag än tycker att de är.
Finns det en ömsesidig respekt. En människa är ju så mycket mer än en vandrande politisk åsikt.
Om vi alla inser det kan vi säkert dansa runt granen tillsammans i år med.
Det gäller bara att skilja på sak och person.
-Fråga sig; -Är inte det här en ganska trevlig person ändå trots allt?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar