fredag 12 september 2014

-Är det någon stake i UWA?

Är australiska män klent utrustade eller har puritanismen
slagit till med full kraft?
Som sexolog var jag naturligtvis tvungen att kolla fakta.
Australiska medelsnoppen är 13 cm medan en svensk är 15 cm
Ända sedan jag loggade in första gångerna har jag sett UWA-University of Western Australia göra reklam för sig.
Mina besök där har dock hittills blivit en besvikelse. Inte så konstigt när jag skriver det här är klockan Marstrands gemensamma tid 9.30 på torsdag förmiddag medan klockan är 1.30 fredag natt i Sydney.
De har alltså sovit gott när jag varit där och vice versa.
Den här gången hände det lite mer.
Redan i "ankomsthallen" kan man beskåda stjärnhimlen över södra halvklotet som skiljer sig helt från vår.
I ankomsthallen fick jag ett utbrott av forskariver, har väl ett uppdämt behov nu när jag är föräldraledig.
En stor naken mansstaty med väldigt liten penis är det första som möter mig.
Många statyer har förvanskats från skiss eller modell till färdig staty på order av kyrkan. Vår egen Poseidon i Göteborg bara för att ta ett exempel.
-Ta reda på! En sökning på nätet ger vid handen att en australisk medelpenis är 13 cm. -Då behöver jag inte ångra att jag aldrig kom till Australien i min vildaste ungdom.
De är inte minst i världen, det är koreanerna med 9 cm. Störst är kongoleserna med 18 cm.
Quantas till ankomsthallen
Konstutställningen bjuder på mer rejäla don.
Man håller på att sätta upp en konstutställning av det mer monumentala slaget både ute och inne. En del verk kommer man att kunna interagera med på olika sätt.
Det pågår just nu en tävling
"Transcending Borders" 
konst och filmutställning med inlämning t.o.m 31 oktober med fina priser. 
Crocodile Airlines till megakonsten
Verken inomhus är så stora att man bör gå upp en våning för att se bra
 
Trampar man lite här och där kan vad som helst hända

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar