fredag 19 september 2014

-Äntligen dags för fredagsrelax!
Till Black Sabbath och Aerosmith!

Känn hur den härliga avslappningen når varje fiber i kroppen!
Nja, Black Sabbath som avslappningsmusik är inte riktigt min grej
Det pågår en konstutställning i metallicatema i Atlantis.
Förutom tavlor och statyer finns det halvklot tänkta för att sitta och meditera till musik av bl.a Black Sabbath och Aerosmith.
I och för sig utmärkt musik och vad som passar en bäst när man slappar är individuellt.
Jag brukar sätta på metallica när jag kör hem i mörkret över Västergötlands och Dalslands jordbrukslandskap. Ni vet hur vägarna ser ut där?
Raka svarta streck genom öde fält. Vägarna är dragna utanför samhällena och städerna. Kurvor och backar saknas eller är obetydliga. Du måste blända ner vid de sällsynta mötena en mil innan ni möts. Växelväljaren på automatlådan visar högsta växeln och motorn viskar lite där framme. Navigatorn och farthållaren styr gaspedalen till rätt fartgräns.
Då brukar jag vrida ner temperaturen och sätta fullt blås i ansiktet och sätta på metallica på stereon. Givetvis med knappar i ratten.
Funkar utmärkt för att hålla en vaken.
Till avslappning däremot fördrar jag Albinoni Adagio i G minor. Förmodligen livsfarlig musik för bilkörning.
TFIF
Skrotbil till Metallicautställningen
PS skickar med Albinonis Adagio i G Minor DS

1 kommentar:

  1. Jag skulle nog blåsa ut Adagio ur högtalarna och känna hur bilen svävade fram, kanske lite farligt då jag inte har full koncentration :)

    SvaraRadera