onsdag 15 maj 2013

Yadkin - så mycket mer än bara dans

-Jaha var träffas svenskarna i Second Life då?
-På helgerna är det oftast dans på Bounce och Kickis brygga, ja det finns flera klubbar där på Yadkin men de kör inte så ofta kolla på min blogg och de andra bloggarna så får du se vad som händer just nu.
"Yadkin Village" en liten fiskeby med små sjöbodar, fisknät på tork
och en liten dansbana. Tältet till höger är Kickis fik
, till vänster konsthallen
Så lät det häromdagen i chatten. En svensk som inte varit inne sedan Second Swedens dagar frågade
mig var man träffade svenskar numera.
Eftersom allt han kände till, second Malmö, second Sweden, svenska ambassaden och Anna-Bellas fik var bort så fick jag ta mig i kragen och tänka efter.
Jag vet det var inte länge sedan jag berättade att ett litet köpcenter etablerats på Yadkin och att Kicki öppnat sommarfiket.
En klockren sommarkiosk. Man kan beställa det mesta, jag tog en kaffe.
På bänken bakom Loffe står fläkten som snurrar - Dubbel-coolt
Men Yadkin är så mycket mycket mer och det förändras från vecka till vecka. En levande sim. Från Yadkin går dessutom färjan till
Reyika där Rultan och Alf bygger upp en sim med massor av möjligheter.
På Yadkin huserar också Loffe, Second Lifes svar på Martin Timell och Uppfinnar-Jocke i ett.
Lika bra att öva sig, det står nog inte länge på innan jag har en
gungställning i trädgården i första livet och min gungteknik
är lite ringrostig. Har väl inte gungat de senaste 20 åren eller nå´t.
Loffe bygger alltid och står i. Resultatet är lite underfundigt och väldigt fint. Loffe är noga med de små detaljerna som är så viktiga för ett "riktigt" intryck. Vad sägs om en fläkt i kiosken som snurrar!
Provar även Loffes gungställning. Funkar precis som de gjorde när jag var barn i första livet.
Fortsätter min vandring runt Yadkin går förbi Svampen och upp på en kulle.
Det visar sig vara en riktig "snikens kulle". Om man nu är intresserad av att få reda på vad som försgigår inne bakom MC-klubbens höga murar och massiva stålgrindar.
Hade det inte varit för dödskallarna och flaggorna kunde man tro att det varit någon hemlig militär anläggning. Yadkins svar på Area 51 i alla amerikanska filmer. "-Area 49 1/2".
Med en viss bävan smyger jag in i den folktomma MC-klubben.
Undersökande journalistik i det allra heligaste av MC-klubben.
Bara att försöka se så kaxig ut man kan och hoppas på det bästa
Hum inte så märkligt som jag trodde. Inga hängda motståndare. Inget tjuvgods som låg i högar som hos Björnligan. Inga fällor som plötsligt slog till om mig. Soffor
med dödskallar och sittgrupper gjorda av gammalt MC-skrot och en bar
Härliga MC-skyltar och naturligtvis en pin-upkalender.
-Ja,ja de herrarnas kvinnosyn är väl inte det första problemet att ta i tu med. Efter vad jag förstått behöver medlemmarna i MC-gängen tämjas från grunden innan man kan gå in på finliret.
Nu var det dags att återvända till första livet igen. Har naturligtvis missat massor som jag borde haft med i det här svepet men det får vi ta en annan dag.
Berättar jag allt finns det ju inget kvar för dig att upptäcka själv.
Kom till Yadkin se dig om Skriv in Yadkin Valley i viewern.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar