måndag 27 maj 2013

-Fläsk-Fia eller "Gulligt mullig" ?

Kroppen förändras när man får barn. Ganska mycket men det återgår snart till det normala igen. Jag har redan tappat 13 kilo av de 16 jag gick upp. Hälften var väl barn med tillbehör men fem-sex kilo har jag pinkat bort. Som man kan pinka!
Wow vad du är läcker
sa Pip-Larsson då
-Du är så mjuk och go att ta i!
sa Pip-Larsson (+5 veckor)
Enligt BMI är jag "lagom nu" 1.76 lång och väger 72 kg.
Men hallå där, enligt BMI var jag ju "lagom" innan jag fick barn lika lång då 1.76 men vägde 69 kg!
Vilket säger en del om BMI.
Lillasyrran även känd som "Kusin Knota". Hon är 1.80 lång och vägde 58 kg innan hon fick barn. Vilket ska jämföras med den pinnesmala Vanadis som är 1.81 lång och vägde 68 kg innan hon blev med barn.
Lillasyrran var alltså riktigt fotomodelmager. Hon fick barn i oktober förra året och gick upp 18 kilo.
Hon bestämde sig för att inte gå ner till 58 utan har stannat vid 68 kg. Ser mycket sundare och friskare ut.
-Vad ska jag göra?
-Äh rycker på axlarna, jag sportar som alltid så får vi se vad det blir.
-Pip-Larsson säger; -Du är så mjuk och go att ta i!
När vi träffades sa han; -Wow va du är läcker!
En sån tur att det är jag som bestämmer och inte han. Karlar är allt bra veliga så hur skulle det gå om de fick bestämma.
Går det så här fort, 8 veckor, att komma i hygglig shape igen......
allt är ju framme......ensambarn blir gärna jobbiga......hum...
Alltså bestämmer jag att jag är perfekt i kroppen hur det än blir. Det är nog varken Pip-Larsson eller jag som bestämmer utan vår lille härskare och hans matvanor. Slurpar
han som han gör nu ett tag till får jag se upp så jag inte ser ut som ett torkat sviskon.
Så det blir nog bra vilket som bara man inte bekymrar sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar