söndag 31 juli 2011

Nu lägger jag Oslo till handlingarna!

  Vanadis Falconer   Favoritfåtöljen   

Nu är jag klar med Oslo-bombaren.
Allt är skrivet. Allt är arkiverat. Alla fakturor är skickade, var till brevlådan före halv fem. Jag har läst allt som jag producerat och som redan är publicerat.
Nu kan jag släppa och gå vidare.
Du kanske tycker jag är konstig men så fungerar mitt minne. När jag är mitt uppe i ett skeende som t.ex eländet i Oslo så har jag järnkoll på allt. Men när jag publicerat mina alster och  jag läst det så blir skallen sopren på just det uppdraget. Fullt fokus på nästa uppgift. Jag tror de flesta reportrar funkar likadant. Ett sätt att "överleva". Jag kommer knappt ihåg nånting av min tid i Oslo nu. Men visa mig en bild och jag kan berätta hela historien, jag kommer ihåg lukter, ljud, vad folk åt, vad jag åt, allt som sagts ordagrant. Jag antecknar väldigt sparsamt som ni kanske förstår.
Men nu när allt är klart; -Borte!
Min nästa uppgift nu är att må gött i två dagar. På onsdag kör jag igång igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar