måndag 2 juni 2014

Ledighet som gav mersmak

Så här vill jag tillbringa en stor del av semestern.
Uthälld i en solstol på stranden. Får se vad verkligheten tillåter
Vi har noggrant undvikit arbete torsdag, fredag, lördag och söndag.
Traditionsenligt firade vi folknykterhetens dag med en Martini-Spritedrink.
Det är underbart med dessa minisemestrar.
Tempot på våren brukar vara  högt.
Det verkar som om "alla" ska ha "allt" klart före skolavslutningen. Så i min bransch är kalendern fullklottrad till dess.
Eftersom man saboterat pingsthelgen får man utnyttja möjligheten att ta ut en klämdag lite här och där.
Fredagen mellan Krille ballong och lördag förefaller vara ett utmärkt val när man studerar väderprognosen.
Ser ju rätt bra ut, 0,9 mm regn varar ju inte så länge
Enda nackdelen med dessa minisemestrar är att de ger sån sugande mersmak.
Jag vill ha mina fem veckor i minst tio veckor men se det går ju inte. Har åtaganden till mitten av juli. Men den 18 juli loggar jag ut för fem härliga lediga veckor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar