onsdag 1 september 2010

Hela världen kommer till mig!

Fantastiskt att ha läsare över "hela världen" trots att jag skriver på svenska. Hoppas eventuella Google-översättningar inte blir för knäppa.
Vanadis ser på saken spränger 4000-vallen. Så många har läst min blogg sedan starten i juni. Jätteroligt. Då känner jag verkligen att jag inte jobbar förgäves. Samtidigt ökar kraven på mig, inte till stressnivå utan mer till att hålla mig vaken och alert.
Lite annan lustig statistik;
Mac användarna är 45% av läsarna.
De flesta använder en läsare jag aldrig hört talas om "jakarta bla bla bla" förmodar att det är viewerns inbyggda läsare.
Läsarna i Hong-Kong och Nya Zeeland är de mest långväga gästerna.
Merparten kommer naturligtvis från Sverige med USA(!) på andra plats. Är det gamla svenskamerikaner möjligen? Får väl plita ihop ett riktigt knätofsigt hemlandsreportage vid tillfälle.
"Style by Falconer" och "Bildbehandling" ska utvecklas plus ett par sidor till jag pillar med i min kammare.
-Vad det är? -Nä, nä -det får komma som en överraskning.

2 kommentarer:

  1. Jaa visst är det kul! Jag slutade skriva på svenska just för att en google översättning på en lite känslig text blev fel översatt. Det kan verkligen bli katastrof =O

    Efter det började jag fundera på att gå över till engelska o tillslut bestämde jag mig. Nu tror ja att jag har nånstans 50/50 svenska/övriga...

    Det är lite knepigare att få till det, särskilt talesätt o sånt. Men risken för missförstånd minskar iaf o jag får dessutom en massa bra träning på engelska som bonus. Blir det ändå nåt missförstånd kan ja alltid skylla på språket iaf :P

    Jag har läsare från Lima och New Dehli oxå förutom de vanliga länderna. Kul sånt här!

    SvaraRadera
  2. Svenska är trots allt mitt tungomål, nåja Göteborgska då. Jag kan uttrycka mig bättre på svenska. Framför allt snabbare. När jag skriver på engelska vill jag alltid kolla i ordlistan och i Oxford dictionary over fables and frases. Svenska uttryck översatta till engelska kan bara bli så fel.
    -Det är lättare att vara perfektionist, eller nå´t, på det egna språket.
    Men heja på du klarar det bra tycker jag.

    SvaraRadera