tisdag 15 september 2015

Tjejsnack i sittbrunnen

Trivsamt samtal i sittbrunnen.
Här ser man hur däcksöverbyggnaden går högt över skarndäck.
Teaklisten är väl tänkt att stoppa dig från att ramla men kan lika gärna vara rena snubbeltråden.
Tog en sväng förbi Tradewind för att se om det låg någon RM30 segelbåt där.
RM 30 heter i verkliga livet First 30.

Läste om den i Noodles loggbok.
RM 30 alias First 30 med extra texture.
Vad båten kostar vet jag inte men texturen går loss på 789 Linden
Var lite nyfiken på hur däckslayouten såg ut. Ville kika närmre på den.
När jag kom dit mötte jag som av en märklig händelse Noodle själv och hennes RM30.
Hon bjöd mig ombord och jag fick kika runt.
Det är enväldigt fin båt. Fungerande instrument och en inredning där allt som finns på First 30 finns även på RM30. Mesh har gjort underverk åt båtarnas utseende.
En så rikligt detaljerad båt byggd med sculpties och prims hade inte kunnat segla.
Förmodligen ingen annan båt på den simen heller.
Mycket riktigt såg däcket ut som jag befarade.
"Husvagn på mitten" och smala skarndäck.
Man ska gå ovanpå "taket till husvagnen" när båten rör sig vilt i storm.
Den här däckskonstruktionen utger enligt mitt tycke en säkerhetsrisk.
Ett sluttande "tak" som går ända ut till relingen är att föredra.
Men en otroligt fin båt är RM30 ändå.
Noodle och jag pratade om detta och om andra båtar. Om segla Tjörn runt och Sjælland runt.
-Kakrecept, gardiner, blöjor..
-Jäklar det glömde vi!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar