tisdag 25 augusti 2015

Naken konsumentupplysning

Kalles klätterträd på naturistvis.
Här kan jag se ut över ett vackert landskap och bara gå in i mina egna tankar.
När jag planerade det här inlägget hade vi precis nåtts av den omvälvande nyheten att bloggen SL-Naturist skulle lägga ner. Vilket jag skrev om den 18 augusti.
Då tänkte jag att "jag kan inte vara sämre än Ella. För att få en heltäckande blogg så för jag ta på mig uppgiften att testa naturistsimar".
De behöver testas.
Naturismens idé är ju att man på ett otvunget och naturligt sätt ska umgås precis som vanligt fast utan kläder.
Bli ett med naturen och uppleva den med alla sina sinnen. Huden och dess känsel är ju vårt största sinnesorgan. Känna vinden smeka kroppen, känna vatten och sol utan hinder.
Detta har inte alla klart för sig.
Vissa tror att nakenhet är till för att ha sex eller duscha.
Hur fel kan de ha.
Vissa tror att kroppen är ful och måste döljas.
De har ännu mer fel.
De här bilderna är tagna på Naturist secret valley.
En sim som får högt betyg för utseende och möjligheter till både bad sol och skogspromenader.
Den förefaller vara gjord med moderna meshmaterial. Många nudistsimar är kvar i teknik sedan 2003, 2004 och ser ut därefter.
Ett minus är dessa lovebollar som finns. Visserligen väl undangömda men ändå. Det skjuter lite bredvid naturistmålet.
Badlakan dit
Ligga på rygg, utan att någon herre tror man vill ha sex, på en varm slät berghäll
och se soljuset sila genom trädkronorna, känna den ljumma vinden smeka kroppen är en sensation
PS-FLASH:
SL-Naturist meddelar att de funnit en efterträdare och bloggen kommer att fortsätta
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar