måndag 29 april 2013

Mötesplats med en ingång ger fler träffar

Färjeläget vid Rejka, en naturlig träffpunkt. Enkla sittplatser och ett café.
Om nu alla kliver av färjan här och inte tpar in hej vilt.

Här finns också tp-vägg till alla olika platser på Rejyka
Är ju som säkert de flesta vet mammaledig nu. 
Min vision om första tiden när den värsta hektiska första tiden lagt sig, när Lill-Pipen som nu fått en rytm i livet, sover och äter på någorlunda bestämda tider, var att jag skulle vanka omkring ensam på Marstrandsön med barnvagn.
-Det var fel.
Lägger man promenaden så man passerar färjeläget i tid för att färjan lägger till träffar man alltid någon.
-Varför?
En kaj, ett glasstånd, båtar som lägger till vid Bryggen i Norge
Precis som jag trodde dök det upp en med båt att tjöta med
Jo Marstrand har bara en "ingång" och det är hamnen med färjeläget. Sätter man sig på en bänk eller på ett av utefiken träffar man alltid någon förr eller senare.
Har varit inne i Second Life lite på dagarna. När egentligen ingen annan är inne.
På en del ställen har jag träffat folk på andra inte.
Det som de ställen jag träffat folk på har gemensamt är att de har en naturlig ingång eller ett naturligt centrum. Precis som Marstrand.
Likheten mellan Bryggen i Second Norway och kajen på Marstrand
är slående. -Alltid träffar man någon förr eller senare.
Många simar kan man inte landa var som helst på. Hur man än klickar kommer man till startpunkten. Vid denna startpunkt finns det ofta någon att prata lite med. Kanske kommer det en till och en till.
Vi har andra fina platser. Kicki´s café är välbesökt men dit kommer sällan någon om inte Kicki ropar i chatten. Svensken är nödbedd och måste trugas lite innan han kommer.Ensam är stark heter det, ensam måste vara stark säger jag. Men
varför vara ensam?
Det finns utmärkta träffpunkter  det gäller bara att hitta dem.
Där finns nog en del vi som enskilda avatarer och som simägare kan klura på en stund.
Sjöfn
PS Vad gött att till och med jag fick skriva lite blajblaj-text igen. - Även en vid första åsynen kaosartad tillvaro får förr eller senare en struktur den med. Nu har jag hunnit in i SL två dar i rad. Men nu är det dags att njuta av solen i första livet - bara Lille härskaren vaknar så jag kan få byta på honom först DS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar