fredag 3 juli 2015

Dress for the occasion

Ja, ja glo ni. Det är 29° varmt inne och det måste städas. Luftig klädsel är ett måste
När tre saker sammanfaller får man ta till lite udda lösningar.
Torsdag är handlingsdag, städdag och råkar dessutom sammanfalla med en väldigt varmt dag.
Jag lät Pip-Larsson välja om han vill städa eller åka och veckohandla.
Precis som jag förutsett valde han att handla.
Ahh! Ett tomt kyl kan ha ett högt värde det med en stekhet dag.
Min man lyfte lite på ögonbrynet när han kom med varorna
från affären. Men insåg värdet i svalkan från kylen han med
Barnen dumpade jag hos mormor och morfar, vilken mormor och morfar kan motstå ett par timmar med barnbarnen?
Redan när vi gick till mormor och morfar tvärs över ön kände jag hur linnet och shortsen började klibba lite lätt på kroppen.
Väl hemma igen gick jag runt med dammtrasorna och kände hur kläderna bara blev svettigare och svettigare. När jag passerade tvättmaskinen åkte allt jag hade på mig, och lite till in i maskinen.
Sen var det lätt att dammsuga.
Framåt lunch började det fläkta så det äntligen gjorde lite nytta med att ha fönstren öppna.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar